BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 1, 2010

kali pertama

there is always a first time for everything kan?
:)
tapi kali ni aku cuba buat sesuatu yang aku tak pernah cuba
dan tak pernah terfikir lansung pon nak cuba

dan 
hari ni aku tahu 
aku mula suka

tak kenal maka tak cinta
hari-hari 
aku senyum sampai ke telinga

dulu
aku fikir kerja sebagai cikgu ni 
senang..
dulu aku ingat kerja jadi cikgu ni 
mudah..

siapa kata senang?
siapa kata mudah? 

ragam murid satu hal
ragam guru dah dua hal
politik sekolah lagilah berhal-hal
senang dik nun jadik cikgu?

amik ko!

tapi aku tak kisah sangat pon. 
sebab aku ada student yang
macam rainbow
kaler-kaler
'pening kepala saya'
^^
nakal ke, baik ke
awak semua sweet.. hehehe

lagilah awak semua bertambah-tambah sweet
sebab awak semua panggil saya chomel

boleh?

'kaki bodek yer awak semua ni? pakat-pakat bodek saya yer?'

aku pon tak tahu naluri apa yang membuatkan aku rasa 
macam ni 
tapi yang aku tahu 
aku rasa suka kali pertama 
bergelar cikgu.









2 comments:

  1. =) being a teacher is GREAT, Mina. Banyak Mina akan belajar dari pelajar2.. Ikhlaskan hati, ajar mereka sebaik mungkin. Pahalanya, sampai ke "alam" sana.. Tahniah Mina!

    ReplyDelete
  2. cik fa ... tq!!!! ^^
    insyaAllah i akan buat sebaik mungkin.
    doakan i yer. :)

    ReplyDelete


Opick - Allah Ya Nur Mp3
Musicaddict.com