BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 22, 2010

pilihan dan mandatori

getting old is mandatory
and how you live your life is an option


acuan untuk kita dibesarkan adalah mandatori
 dan bagaimana kita belajar mengadaptasi adalah pilihan

pendidikan adalah mandatori
menjadi pandai atau bodoh juga adalah pilihan

kemiskinan atau mewah adalah mandatori
mahu atau tidak adalah pilihan

alhamdulillah 

Allah berikan aku akal
tanpa mengira acuan aku dibesarkan aku memilih agar ia tidak dijadikan alasan untuk aku berpelesaran
lenyap tidak bertujuan

DIA juga tunjukkan jalan
walau tidak sehebat mana
aku antara yang terbaik
terima kasih Allah.

walau DIA telah menarik semua yang kami miliki
sehingga merempat tidak bertepi
TIDAK aku jadikan alasan
hidup susah bukan halangan
malah mengajar untuk lebih menghargai

sedih kamu mesti senyum
ketawa kamu jangan lupa senyum

aku memilih.

1 comment:


Opick - Allah Ya Nur Mp3
Musicaddict.com