BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 20, 2011

secret!


saya selalu excited bila ada orang cerita kalau 
dirinya ke, adiknya ke, abang atau kakaknya ke
belajar di AUSTRALIA.

saya suka.
saya selalu teringin nak pergi sana.
selalu berperasaan macam tu.

semuanya bermula dari kecil
i always knew am going to work overseas.
konon-konon intuition saya cakap macam tu.

i got my first offer studying oversea  masa umur saya 21 tahun kalo tak silap.
masa tu saya baru habis diploma.
masa tu i was offered by UNISA, Adelaide.

tapi saya tak pergi. keluarga saya tak mampu.
ingat lagi bagaimana excited wajah kedua orang tua saya
ketika surat tawaran tu sampai kerumah.

sekarang, bila dah umur 27 tahun ni
saya sekali lagi diterima masuk ke Flinders University, juga di Adelaide.
kali ini saya yang memohon untuk buat master.

errr.. err.. perasaannya masa tu.
sebabnya saya saja-saja apply.

kali kedua ini pon saya tak pergi.
kali ini sebab
saya takut
Bahasa Inggeris saya telah semakin teruk!

tapi i still believe
am going to work overseas ONE DAY.

i just knew it. 



p/s: saya excited sbb semalam saya berbual-bual panjang dengan Dr. Joanne.
 Kakaknya belajar di Melbourne.

2 comments:

  1. saye x cerita tp awak yg tnye....maaf kalau ape yg saye cerita sedikit mmbebankan pikiran awak...tp saye pon nak bgtau...saye pon nak gi australia sept ni....dont wori..akan kirim salam min kat australia.... :) satu hari nnti awak akan kesana juga...

    ReplyDelete
  2. hahaha... sila bawakn saya seekor koala yang paling comel yeh kikin. hehehe

    ReplyDelete


Opick - Allah Ya Nur Mp3
Musicaddict.com