BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 13, 2011

Pada hari saya nak berhenti kerja

saya tak betah dengan kerja baru saya tahu. penat. kesana kesini. meeting. decision making and etc. semua saya kena buat sendiri. saya gagah perkasakan diri memaksa diri menerima dan membuat sehabis baik. tapi bila masuk bulan kedua.. saya dah tunjukkan tanda-tanda mahu menyerah. hilang sudah gagah. saya nekad nak berhenti kerja.

saya cuti dua hari. dua hari tuk fikir pro dan kontra tindakan saya. serta kesannya pada masa depan kelak.
serius sekali saya memikir tentangnya kan? ecececeh..

haruslah bila di dalam bilik. seorang diri. tanpa berbincang dengan seseorang di alam nyata. haruslah cas negatif sahaja di kiri, kanan, depan dan belakang.

saya tak biasa. bila saya tiada superior. maksudnya sudah tiada lagi orang yang giving me orders to this and that. kerana saya report direct kepada pegarah dan dia suka kata "awak decide mana yang mana awak rasa terbaik" tiap kali saya cuba minta pendapat. saya rasa saya keseorangan bila tiap kalinya macam ni. dan buat saya stress.

saya semakin tak betah bila kerja saya jauh dari latar belakang pendidikan saya. sangat-sangat jauh, ok. (mula menunjukkan sintom-sintom orang tak bersyukur). semuanya baru. saya kena buat sendiri.
pada hari saya nekad nak berhenti. dalam perjalanan saya ke office, saya menelefon seseorang. simple sahaja dia nasihat. then he change my decision in five minutes. thanks to him. kerana bring me back to life. then i drove to office ASAP as i can. and as i reached office i told my staff kak farah. "kak farah, tak ada benda yang saya tak boleh buat. akan pon kata saya boleh buat. kenapa pulak saya nak kata saya sorang-sorang saya tak boleh. kan?".  bt therefore i text my fiancee to tell him the same . kak farah, please stay with me. because i can't do this alone without you sebenarnya... hehe.

what i learned in these past few days ialah, jangan ada persepsi yang bukan-bukan. orang nak guna kamu lah. apa lah. itu lah. ini lah. macam-macam lah. take it positively, that is because they already saw your potential. sebab tu kamu kena buat serba serbi sesingkat ini.

secondly, belajar. bila kamu buat sesuatu yang kamu tak pernah tahu tu sebenarnya Allah nak tunjukkan bahawa kamu tu ada kemahiran lain. yang kamu belum nampak. ingat kan. Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk setiap hambannya. so, kamu boleh.

appreciate. saya selalu merungut that i've to travel long distance everyday. kamu tahu berapa orang yang hendak bekerja di tempat kamu. kamu tidak melalui satu tiang lampu isyarat pon yeh. kiri kanan kamu semunya pepohon hijau sepanjang jalan.


syukur! tq Allah for making me realize. LOVE u  Allah untuk segala-galanya.




No comments:

Post a Comment


Opick - Allah Ya Nur Mp3
Musicaddict.com